کاندیداتور دوشونمز: برنامه کار من پایان دادن به انزواست

اونور دوشونمز کاندید حزب چپ سبز در جولەمیرگ گفت: برنامەی اصلی من مقابله با انزوای تند رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان خواهد بود.

اونور دوشونمز کاندید حزب چپ سبز در جولەمیرگ گفت: برای پایان دادن به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان و حل مشکلات جولەمیرگ کار خواهم کرد.

اسامی کاندیداتورهای حزب چپ سبز برای انتخابات ١۴ می اعلام شد. جولەمیرگ ۳ نماینده مجلس دارد. حزب چپ سبز؛ وزیر جوشکون پارلاک، اونزور پارتین و اونور دوشونمز را بەعنوان کاندیداتورهای جولەمیرگ معرفی کرده است.

دوشونمز کاندید حزب چپ سبز در جولەمیرگ کیست؟

وکیل مدافع؛ اونور دوشونمز در ١۶ نوامبر ١٩٩٠ در منطقه گَوَر در استان جولەمیرگ متولد شده است. پس از اتمام مراحل مقدماتی تحصیل در گَوَر، در سال ٢٠١٢ در رشته حقوق دانشگاه دجله پذیرفته شد و سال ٢٠١۶ فارغ التحصیل شد. او پس از اتمام دانشگاه به کار وکالت در استانبول پرداخت. سپس در سال ٢٠١٧ به زادگاهش برگشت و درآنجا به کار وکالت ادامه داد. در سال ٢٠١٩ به عضویت هیئت مدیره جمعیت وکلای جولەمیرگ درآمد. در سال ٢٠٢٠ به مسئول پروژه حمایت از وکلای حقوق بشر شد که پروژه مشترک ایهاده و ایهاو در باکور کوردستان است. دوشونمز وکیل مدافع پروندەهای کوبانی و ژیتم بود. از سال ٢٠٢٢ رئیس مشترک شعبه جولەمیرگ جمعیت وکلای آزادی است. او به زبانهای کوردی، ترکی و انگلیسی مسلط است.

"دستور کار من پایان دادن به انزوای امرالی است"

دوشونمز به آژانس خبری فرات گفت: برنامەی کاری من تلاش برای پایان دادن به انزوای رهبر خلق کورد عبدالله اوجالان است و تلاش می کنم تا این موضوع به مسئلەی روز تمام ترکیه مبدل شود.

دوشونمز اشاره کرد که در پروندەهای اجتماعی مانند پرونده کوبانی و ژیتم وکیل مدافع هستم و افزود سعی می کنم در این راستا در تغییر سیاست دولت تاثیرگذار شوم. او همچنین گفت: سعی خواهم کرد پروژەهای مرتبط با بیکاری و درگیرهای جوانان در جولەمیرگ را توسعه دهم.